امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهمترین عناصر تعلیم وتربیت محسوب می‌شوند گفت: پیشرفت و توسعه امروز کشور حاصل تلاش و زحمات گسترده فرهنگیان در ترویج علم و اخلاق در سطح جامعه است.

روزی برای سپاس از معلم

امام جمعه بهاباد :

آموزش و پرورش مهمترین عنصرتعلیم وتربیت درجامعه محسوب می‌شوند

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آموزش و پرورش  از مهمترین عناصر تعلیم وتربیت محسوب می‌شوند گفت: پیشرفت و توسعه امروز کشور حاصل تلاش و زحمات گسترده فرهنگیان در ترویج علم و اخلاق در سطح جامعه است.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی در مراسم جشن سپاس معلم دربهاباد که با حضور مدیر آموزش وپرروش دستیارومشاور مدیر کل آموزش وپرورش استان ، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار فرهنگیان معلمین وپیشکسوتان وبازنشستگان آموزش وپرورش بهاباد دراردوگاه دانش آموزی صادق آباد این شهرستان برگزارشد درسخنانی ضمن گرامی داشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری وهفته گرامی داشت مقام ومنزلت معلم وبا تاکید بر لزوم ارج نهادن به مقام شامخ معلمین در هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: تکریم و تجلیل از معلمان عزیز وظیفه همه آحاد جامعه است، چرا که همه ما در توفیقاتی که در زندگی بدان دست می یابیم به نوعی مرهون زحمات معلمین مان هستیم.

امام جمعه بهاباد در ادامه بیان کرد: معلم و استاد کسانی هستند که نسلی از دانشمندان فیلسوفان و اندیشمندان را تربیت می‌کنند و وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده را بر عهده دارند.

درادامه این مراسم مدیر عامل شرکت آرون پاد بهاباد هم درسخنانی ضمن تبریک هفته معلم وگرامی داشت یاد وخاطره معلم شهید مرتضی مطهری با اشاره به اهمیت شغل معلمی در بالندگی جامعه اسلامی بیان کرد: معلمی شغل انبیا است و برای پاسداشت مقام شامخ معلمان باید تلاش نمائیم.

سلطان زاده بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی در آموزش دانش آموزان و نیروهای توانمند بخش تولید و تحقق شعار سال جاری دارد.

وی گفت : دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرزو بوم را به گوهر دین، اخلاق و دانایی زینت می‌بخشند.

مدیرشرکت آرون پاد بهاباد تصریح کرد: معلمان طلایه‌ داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه‌ای می‌باشند و همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می‌درخشند و پیامبرگونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان‌ها، از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت را برعهده دارند.

درپایان این مراسم مدیر آموزش وپرورش بهاباد هم درسخنانی دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت فیلسوف علامه واستاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت وهفته مقام ومنزلت معلم را به معلمین عزیز فرهنگیان وپیشکسوتان تعلیم وتربیت تبریک گفت وافزود: جایگاه معلمی بسیار رفیع است به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، معلم در روز قیامت به تنهایی به مانند یک امت مبعوث شده و فضیلت های یک امت را در کارنامه اش ثبت می کنند.

علیرضا قطب الدینی  با اشاره به آیات قرآنی اظهار داشت : اولین معلم و تربیت کننده انسان، خداوند تبارک و تعالی بوده و سپس پیامبران الهی و ائمه اطهار صلوات الله علیهم این وظیفه را به عهده داشته‌اند.

وی درادامه به بیان گزارش عملکرداداره آموزش وپرورش بهاباددرخصوص مشکلات این اداره پرداخت .

درپایان به پاس زحمات معلمین از تعدادی از معلمین شهرستان با اهدای شاخه گل ولح تقدیراززحمات آنان تجلیل شد.

مراسم جشن سپاس معلم به مناسبت دوازدهم اردیبهشت سالروزشهادت استاد شهید مطهر ی و هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار ، امام جمعه ، مدیر آموزش وپرورش معلمین بازنشستگان وپیشکسوتان تعلیم وتربیت دراردوگاه دانش آموزی روستای صاد ق آباد بهابا دهمراه با برنامه های شاد ومتنوعی برگزارشد .

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا